Інклюзивна освіта

Відкриваємо клас з інклюзивним навчанням: хто що робить


ОРГАН УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

Погоджує рішення директора загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ) про утворення класів з інклюзивним навчанням (п. 4 Порядку організації інклюзивного навчання, затвердженого постановою КМУ від 15.08.2011 № 872, далі — Порядок).

Виділяє кошти для забезпечення безперешкодного доступу до будівлі та приміщень навчального закладу дітей з особливими освітніми потребами, створенню відповідної матеріально-технічної та методичної бази (п. 5 Порядку).


Забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників із питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами у класах з інклюзивним навчанням, сприяє інноваційній діяльності (п. 5 Порядку).

Здійснює заходи щодо придбання транспортних засобів для підвезення дітей з особливими освітніми потребами до місця навчання та додому (п. 5 Порядку).

Відповідає за організацію, стан та якість інклюзивного навчання.

Вводить до штатного розпису навчального закладу посаду асистента вчителя з розрахунку 0,5 шт. од. на один інклюзивний клас (Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом МОН від 06.12.2010 № 1205).

Сприяє створенню в опорних школах інклюзивного освітнього середовища, а саме (лист МОН «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів» від 09.06.2016 № 1/9-293):
• доступності будівель, споруд і приміщень опорних шкіл для дітей з особливими освітніми потребами;
• наявності навчально-дидактичного забезпечення, сучасного корекційно-реабілітаційного обладнання з урахуванням потреб учнів;
• уведенню в штатний розпис ЗНЗ корекційних педагогів відповідної спеціалізації;
• забезпеченню пристосованими автобусами для підвезення учнів із фізичними обмеженнями.

Організація інклюзивного навчання у школі

Нині в Україні функціонує 396 спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, де навчається 54,1 тис. дітей (за даними Міністерства освіти та науки України). Окрім цього в системі Міністерства освіти та науки України функціонує:
  • близько 40 навчально-реалібітаційних центрів для дітей з порушеннями психофізичного розвитку,
  • 142 спеціальні дошкільні навчальні заклади
  • 1200 спеціальних груп в дошкільних навчальних закладах загального типу, де навчається близько 45 тис. дошкільників.
  • 298 реалібітаційних центрів, з них 208 - центрів ранньої реабілітації дітей з порушеннями розвитку, 90 - центрів медико-соціальної та професійно-трудової реабілітації.
  • 46 центрів соціально-психологічної реабілітації. Читати далі...

Немає коментарів:

Дописати коментар